מדרסים ביומכנים להתאמה בפיזיותרפיה

אם אובחנת ב: דורבן / "פלנטר-פשאיטיס", "מטה-טרסלגיה", פלטפוס, קריסת כף רגל,  "מורטון נוירומה"

אם סובל מכאבי ברך עקב שחיקות, אוסטיאו ארטרייטיס (OA) או

כאב פטלו-פמורלי (PATELLO-FEMORAL)

אם מתאמן הרבה בספורט מקצועי או חובבני ויש כאבים במאמץ או חשיבות במניעה או אם עומד/הולך הרבה שעות בעבודה

קבעו התאמת מדרסים עם הפיזיותרפיסט

קרלוס שוורץ או רוני חדש

חייגו אלינו למס': 050-5872284
(או השאירו לנו פרטים ליצירת קשר ונחזור אליכם)

מאפייני המדרס שלנו:

מדרס ביומכני המתקן את יציבת כף הרגל ומאזן את המפרקים שמעליה.

מספק נוחות לכף רגל ויחד עם זאת שליטה ביציבה.

הבדיקה וההתאמה נעשים ע"י פיזיותרפיסט.

מותאם ומסופק למטופל במקום לאחר:

בדיקת יציבה של גב התחתון וכל הגפה התחתונה, מירך עד כף רגל.

התייחסות למקורות הבעיה.

התייחסות לפעילות פיזית עבורה נדרש לתמיכה ביומכנית.

דורבן, אחת הבעיות הנפוצות בכף רגל

Plantar Fasciitis (דורבן) מהווה את אחד הגורמים השכיחים ביותר לכאב בעקב. בתחתית כף הרגל ישנה רקמת חיבור עבה אשר מחברת בין עצם העקב לבהונות, ונקראת plantar fascia. תפקידה של הרצועה הוא בלימת זעזועים ותמיכה לקשת האורכית של כף הרגל. אם העומס הגדל על הרצועה, יכולים להיווצר מיקרו קרעים. במידה והעומס חוזר על עצמו, מתיחה ומיקרו קרעים יכולים לגרום לרצועה להיות מגורה או מודלקת. התהליך כרוך בכאב ודלקת מכאנית במקום חיבור הרצועה לעצם העקב.

סימפטומים:

כאב בצעדים הראשונים של הבוקר או לאחר קימה מישיבה ממושכת. הכאב נעלם או פוחת אחרי הליכה קצרה, אבל עשוי לחזור לאחר עמידה/הליכה ממושכות.

גורמי סיכון:

שכיח ברצים. כגורמי סיכון נוספים ניתן למנות עודף משקל והנעלה אשר איננה תומכת בצורה טובה בכף הרגל.

גיל Plantar Fasciitis הוא נפוץ ביותר בין גילאי 40 ו -60 .
סוגים מסוימים של פעילות גופנית כגון ריצה למרחקים ארוכים, ריקוד בלט ומחול אירובי.
מכניקה לקויה של גפה תחתונה – פלטפוס (קשת אורכית שטוחה) או קשת גבוה, הגבלה בטווח תנועה של הקרסול ודפוס הליכה לקוי – עלולים להשפיע על חלוקת הכוחות הפועלים על הרגל בזמן נשיאת משקל ובכך לגרום לעומס יתר על הרצועה.

משקל עודף יגרום לעומס יתר על הרצועה.
עיסוקים אשר כרוכים בעמידה/הליכה ממושכת – כמו עובדי מפעל, מורים ומקצועות אחרים שמבלים את רוב שעות העבודה שלהם בהליכה או בעמידה על משטחים קשים.

סיבוכים:

התעלמות מ-Plantar Fasciitis עלולה לגרום לכאב כרוני בעקב בזמן פעילות יומיומית. שינוי תבנית ההליכה אשר מפחית את הכאב, עלול ליצור כאבים נלווים בקרסול, ברך, ירך או גב  תחתון.

אבחון:

בדרך כל אין צורך בבדיקות הדמייה. האבחנה נעשית על סמך ההיסטוריה ובדיקה גופנית . לעתים הרופא עשוי להמליץ על​​ רנטגן או MRI כדי לשלול בעיות נוספות , כמו שבר מאמץ או לחץ על עצב.
לפעמים ניתן לראות בצילום זיז בולט מעצם העקב . רוב האנשים מכירים את הבעיה הזאת כדורבן. בעבר, האשימו את החוד הגרמי הזה בכאבי עקב ואף  הסירו אותו בניתוח. מחקרים הראו חוסר משמעות של ממצא גרמי זה, מכיוון שיש הרבה אנשים שיש להם זיז גרמי בצילום אך אינם סובלים כלל מכאבי עקב.

פרוגנוזה וטיפול:

רוב האנשים שיש להם Plantar Fasciitis התאוששו עם טיפול שמרני בתוך מספר שבועות עד מספר חודשים.

פיזיותרפיה. התפקיד של הפיזיותרפיסט הינו לבצע תשאול ובדיקה גופנית מקיפה. לפי ממצאים בבדיקה ומטרות וטיפול שתקבעו יחד עם המטופל, תבנה תוכנית טיפול יחודית לכל מקרה. הטיפול יכול לכלול תרגילי מתיחה של fascia plantar וגיד אכילס, חיזוק של  שרירי גפה תחתונה, המייצבים את הקרסול והעקב שלך. כמו כן ניתן להשתמש בטייפ (ref), אולטרה סאונד, זרמים חשמליים ועיסוי.

סד לילה – סד, אשר מחזיק את כף הרגל בכיפוף של מספר מעלות לאורך הלילה. מטופלים ללא רקע של טיפולים קודמים ב-Plantar Fasciitis, עשויים לקבל הקלה משמעותית בכאב בעקב בטווח הקצר תוך השימוש בסד הלילה משולב עם שיטות טיפול שמרניות אחרות. עם זאת, לסדי לילה אין השפעה משמעותית על מניעת החזרה של הסימפטומים, לאחר מעקב של שנתיים (ref), וכן הם לא נוחים לשינה.

מדרסים. לפי סקירה רחבה (691 מטופלים), שנעשתה ב-2008, נראה כי ייתכן שמדרס מותאם אישית, יפחית את הכאב ברגל יותר משימוש במוצרי מדף, בטווח שבין 3-12 חודשים (ref).

במידה והטיפול השמרני נכשל , הרופא עשוי להמליץ על מעורבות כירורגית או טיפולים אחרים, כגון:
זריקת סטרואידים. הזרקת סטרואידים למכרז העקב יכולה לספק הקלה בכאב לטווח קצר. עם זאת , ההשפעה עלולה להיעלם עם הזמן . צריך לקחת בחשבון גם סיבוכים אפשריים, כמו קרע של הרצועה, ניוון של כרית השומן אשר מרפדת את העקב, הסתיידות של הרצועה ועוד (ref).

גלי הלם גורם לזעזוע שמעורר רכיבים בעומק הרקמה במטרה לעורר ריפוי. יש לשקול טיפול בגלי הלם במקרים כרוניים בלבד (מעל 3 חודשים), אשר לא הגיבו לטיפול שמרני אחר (ref).

טיפול ניתוחי כולל ניתוק של fascia plantar מעצם העקב, שחרור lateral plantar nerve או גיד אכילס. זה בדרך כלל אפשרות רק כאשר הכאב הוא חמור וכל השאר נכשל . תופעות לוואי כוללות היחלשות של הקשת בכף הרגל שלך.

הסקירה בוצעה ע"י הפיזיותרפיסטית אליס לייקוב מצוות פיזיומקס

Front_Back_sides insoles

אודות פיזיומקס

"פיזיומקס" הינו מרכז רפואי לטיפולי פיזיותרפיה לבעיות אורתופדיות לרבות טיפול בכאבים והגבלות בתפקוד ברמות שונות, שיקום לאחר ניתוחים ושברים, פציעות ספורט ושיקום לאחר תאונות. כמו כן יש לנו פיזיותרפיסטים המתמחים בשיקום רצפת האגן, שיקום וסטיבולרי, שיקום פה ולסת ושיקום נוירולוגי.

המשותף בין הפיזיותרפיסטים בפיזיומקס, המתמחים בתחומי שיקום שונים, הוא קודם כל האמפטיה והנתינה המתווספים לידע ונסיון רב שנים, למגע מקצועי ולהתמחות בתחומים שונים של כושר ותנועה שביחד הופכים את הטיפול אצלנו ליעיל וחוויתי.

המרכז מצויד בציוד המתקדם ביותר הדרוש למען טיפולים איכותיים ומקצועיים.