פיזיותרפיה לאחר ניתוח ברך – לחזור בהקדם לתפקוד שגרתי תקין

למפרק הברך יש חשיבות גדולה בתפקוד הפיזי הכללי שלנו, לכן חשוב מאוד לעבור תהליך של טיפול ושיקום פיזיותרפיה מלא הן במכון מקצועי ובמידת הצורך בבית מייד לאחר ניתוחי הברך. הטיפולים המוקדמים יאפשרו לכם להפחית כאבים ונפיחות באופן משמעותי, לזרז את שיפור טווחי התנועה של הברך וחיזוק השרירים סביבה, וכן את החזרה לתפקוד מלא ולשגרת חיים תקינה בהקדם האפשרי. 

ניתוחי הברך השכיחים

קיימים מספר סוגים של ניתוחים באזור הברך:

  • ניתוח לשחזור רצועות, לרב רצועה צולבת קדמית – ACL Reconstruction 
  • ניתוח להחלפת מפרק הברך – TKR
  • ארטרוסקופיה לתיקון או כריתת המיניסיקוס – partial/total Meniscectomy

כמובן שכל ניתוח מצריך טיפולי פיזיותרפיה בהתאמה אישית ופרטנית בהתאם למצב המטופל לאחר הניתוח.  

התחלת הטיפול לאחר הניתוח – בבית החולים 

השלב הראשוני של הטיפול מתבצע בבית החולים – מיד בסיום הניתוח. לרוב מדובר במספר שעות עד כ-2-3 ימים בהתאם לסוג ניתוח, גיל ורקע רפואי של המטופל, ולאחר מכן תשוחררו לביתכם. 

תהליך ההחלמה צפוי להימשך מספר חודשים, אך כמובן שהוא תלוי בפרמטרים אישיים רבים וכאמור סוג הניתוח, סוג הפגיעה, גיל ורקע רפואי.  אומדן יימסר לכם בתחילת התהליך.

לתהליך יש גם תלות במטרות השיקום, כאשר מטופלים אשר ירצו להגיע לרמות תפקוד גבוהות יותר יידרשו לכמות טיפולים גדולה יותר.

טיפולי פיזיותרפיה במכון פיזיותרפיה מקצועי

תוצאות מחקרים מצביעות על כך שיש חשיבות משמעותית בהתחלת השיקום בהקדם ובאופן מיטבי על מנת להשיג את התוצאות הרצויות.

הטיפולים יתבצעו לרוב 1-3 פעמים בשבוע במכון והמטופלים יקבלו גם הנחיות להמשך תרגול עצמי בבית. 

שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך כולל תרגילים שונים של נשיאת משקל חלקי, מלא, על הרגל המנותחת, חיזוקים, מתיחות וכו', תנועות פעילות עם סיוע, תנועות פאסיביות, תנועות אקססוריות, עיסוי לטיפול בצלקת ו/או שרירים כאובים, זרמים חשמלים לחיזוק/הורדת כאב וכו. 

עצימות התרגילים ודרגות הקושי תגבר עם הזמן תחת הפיקוח של אנשי המקצוע. חשוב מאוד להקפיד על ביצוע התרגילים הביתיים במטרה לשפר את התפקוד, להפחית מהכאבים ולזרז את החזרה לשגרה. 

הטיפול יותאם עבורכם באופן אישי לחלוטין, וזאת בהתאם למספר פרמטרים:

  • סוג הניתוח הספציפי שעברתם. 
  • מצב כללי של המפרק.
  • מטרות הטיפול.
  • רקע רפואי.
  • גילכם.
  • רמת הפעילות הקודמת שלכם, כולל המקצוע שבו אתם עוסקים אם אתם עובדים.

בנוסף לביצוע התרגילים, הפיזיותרפיסט או הפיזיותרפיסטית שיטפלו בכם צפויים ליישם טכניקות טיפול כמו למשל עיסוי להורדת נפיחות, תנועות אקססוריות, תנועות פאסיביות ואקטיביות, טכניקות חבישה, זרמים חשמליים, וכו'.

פיזיותרפיה במכון ופיזיותרפיה בבית לאחר ניתוח ברך

בנוסף לטיפול במכוני הרשת בהוד השרון ובראש העין, אנחנו בפיזיומקס מציעים גם אפשרות של טיפולי פיזיותרפיה בבית – ללא הגעה פיזית למכון. צוות הפיזיותרפיסטים שלנו מנוסה ובעל ידע קליני נרחב ועדכני, והוא יעניק לכם יחס אישי, הסברים מקצועים, תכנית שיקום יעיל ובטוח וינהג כלפיכם בסבלנות, ברגישות ואמפטיה לכל אורך התהליך. 

הוא יבצע הערכה ראשונית למצבכם ויקבע לכם תוכנית טיפול אישית שתבוצע חלקה במסגרת הביתית, כאשר בכל מקרה ההמלצה שלנו היא להגיע לטיפולים במכון בהקדם. 

צוות המכון מתמחה בטיפול ובמניעת כאבים שונים, יעזור לכם לקצר את תקופת ההחלמה ויסייע לכם להשיג את אבני הדרך בשיקום במטרה לחזור לשגרת החיים הכי איכותיים. נשמח לעזור לכם ובכל מקרה שתהיה לכם החלמה מהירה, קלה ומוצלחת.

מוזמנים לקרוא גם על טיפול בדורבן וגם על פיזיותרפיה לצוואר

מאמרים נוספים
פיזיותרפיה
קרע בגיד הכתף

מהו קרע בגידי המסובבים את מפרק הכתף (השרוול המסובב או ROTATOR CUFF) ומה הן דרכי הטיפול בו? השרוול המסובב, מורכב מקבוצה של ארבעה שרירים והגידים

קרא עוד »
כאבי גב
להפנות גב לכאבי הגב

כאבי גב תחתון הינם אחת הבעיות האורתופדיות השכיחות ביותר. למעשה רוב האוכלוסייה תסבול בזמן כלשהו מהתקף כאבי גב. הכאב יכול לנבוע ממקורות שונים כגון דיסקים,

קרא עוד »
קרלוס שוורץ
קרלוס שוורץ

מנהל מרכז פיזיומקס. פיזיותרפיסט מוסמך BPT מטעם אוניברסיטת תל אביב. מתמחה בפציעות אורתופדיות וספורט, שיקום וסטיבולרי ובעיות שיווי משקל וטיפול בגיל הזהב.

לקביעת תור פרטי ללא המתנה
לקוחות ממליצים
נילי טאו
5/5

מכון לפיזיותרפיה מעולה , צוות נהדר מקצועי מאוד, קשוב לצרכי המטופל תומך ואכפתי . מהמזכירות המקסימות לפיזיותרפיסט מחמוד התותח עד לקרלוס שתמיד הרגשה טובה ומקצועית . מודה להם שעזרו לי והחזירו אותי לתפקוד נורמלי ולחיים לאחר פציעה רצינית. ממליצה בחום .
תודה על הכל 🏆💐

ענת בלומנטל
5/5

הגעתי עם כאבים איומים בגב תחתון לאחר שנתפס
עם אי יכולת לשבת או לשכב ועם כאבים שלא נתנו מנוח אובחנתי וטופלתי אצל קרלוס בסה״כ שני טיפולים הטיפול היה מקצועי נעים ואמפטי וחזרתי לעצמי כמעט לחלוטין
ממליצה בחום על קרלוס ועל פיזיומקס בכלל

שירה הלוי
5/5

אני מטופלת בפיזיומקס (אצל קרלוס) וממליצה בחום!
אני עוסקת בספורט והטיפול שאני מקבלת מקצועי והחברה מאוד שירותית. בכל פעם שהגעתי קיבלתי טיפול מסור ורציני שהביא לשיפור מהיר במצבי.

Call Now Button