שיקום פרטי לאחר ניתוח אורטופדי – חשיבות בשיקום פיזיותרפי איכותי

טיפול פיזיותרפיה איכותי לאחר ניתוח יסייע בשלב ראשון של השיקום בהורדת הכאב ונפיחות. בהמשך יקצר את תקופת ההחלמה, יקדם את השגת מטרות השיקום.
כמו כן, יאפשר להגיע להישגים תפקודים איכותיים יותר כגון הליכה/ריצה איכותית יותר ללא צליעה בזמן קצר יותר וחזרה מהירה לפעילות ספורטיבית או אחרת או למשל הפעלת היד בטווח תנועה גדול יותר וללא כאבים. 

לצורך השגת מטרות אלה אנו מתייחסים לכל ניתוח ולכל מטופל באופן אישי, כי גם באותו סוג של ניתוח כל מטופל מגיע עם רקע רפואי ו/או פיזיולוגי שונה והשיקום צריך להיות מותאם למצב זה.

מעבר לכך אנו בפיזיומקס מודעים לקושי הרב שיש לרב המטופלים לאחר ניתוחים כאשר סובלים מהגבלות בתפקוד וכאבים, לעיתים מאוד חזקים, אבל לא פחות חשוב, הם מגיעים גם עם חרדה ודאגה רבה ומחשבות על "מה יהיה?", על "איך אצליח להגיע ממצב כזה מוגבל לתפקוד איכותי"? אנו מתייחסים גם לכל ההיבטים האלה ע"י תמיכה ושיתוף הידע, הנסיון והמקצועיות של הפיזיותרפיסטים המסבירים למטולינו על התהליכים שלאחר הניתוח, דבר אשר משפר את הביטחון, מרגיע ומעלה את המוטיבציה של המטופלים. 

היבט מאוד חשוב נוסף, בניתוחים הנקבעים מראש (אליטיבים) מומלץ לתאם ולהגיע לטיפול מייד עם קביעת תאריך הניתוח גם להכנת הגוף לקראת הניתוח מה שעשוי לשפר את יכולת השיקום, אבל גם כי היו לנו לא מעט מקרים של מועמדים לניתוח שבסופו של דבר ביטלו את הניתוח מאחר והשיגו חזרה לתפקוד ללא הגבלות במהלך התהליך להכנת לפני הניתוח.  

מתי יש לעבור שיקום פרטי לאחר ניתוח אורטופדי?

שיקום פרטי לאחר ניתוח אורטופדי הוא תהליך הכרחי עבור כל הפציינטים ללא קשר לשכבות גיל, סוג של עיסוק, רמת פעילות וכו. 

הניתוחים השכיחים ויותר הם:

 

    • ניתוחי ארטרוסקופיה כתף לתקין לברום (בד"כ לאחר פריקות), תפירת גידים בכתף

    • ניתוחי צואר , גב תחתון

    • לאחר שברים בקרסול או שוק, שברים ביד וכו'

מדוע חשוב לעבור שיקום פיזיותרפי לאחר ניתוח?

באמצעות תהליך שיקום פיזיותרפיה מיד לאחר הניתוח ניתן להוריד כאבים ונפיחויות, לחזק את הגוף, לשפר את טווחי התנועה ולשפר את התפקוד במהירות. המטרה העיקרית של השיקום היא להגיע לתפקוד כמה שיותר איכותי בפרק זמן קצר ככל האפשר, להחזיר את טווחי התנועה למה שהיו או במקרים של החלפות מפרקים לשפר את הטווחים ואת התפקוד בכלל באופן משמעותי לעומת המצב לפני הניתוח. מטופלים רבים מגיעים הודות לשיקום למצב טוב יותר ולרמת תפקוד גבוהה יותר משהיו להם בעבר, והם מסוגלים לבצע פעולות שלא יכלו לבצע קודם לכן. מומלץ בהחלט להתחיל את השיקום מוקדם יותר (בהתאם לפרוטוקול הניתוח) בכדי להשיג שיפור והקלה בהקדם האפשרי. 

כיצד מתבצע שיקום פרטי לאחר ניתוח אורטופדי?

השיקום הפרטי מתחיל מיד לאחר הניתוח – ואפילו למחרת. בבית החולים תקבלו הדרכה בסיסית אך לא יותר מכך. עדיף לתאם מראש את השיקום עוד לפני הניתוח, בין אם הוא מתקיים בבית, במכון או גם וגם. המלצה אישית שלנו היא לתאם מפגש הערכה וטיפול לפני הניתוח בשביל להכיר את המצב לפני, וכן להתחיל תהליך של חיזוק שרירים, מה שיכול לסייע למטופלים בתהליך ההחלמה לאחר הניתוח. למעשה, ראינו במכון לא מעט מקרים של מטופלים שהגיעו לטיפולי פיזיותרפיה לפני הניתוח – ולבסוף הניתוח נמנע והם לא הזדקקו לו כלל! אז אם בחרתם באופציה של ניתוח וטרם הייתם אצל פיזיותרפיסט מומלץ שתגיעו לפני הניתוח בכל מקרה.

בשלב הראשון של השיקום נבנית תוכנית טיפול מותאמת אישית ומוגדרות מטרות טיפוליות ברורות. לעיתים המטופלים מגיעים לאחר הניתוח ישירות למכון לצורך התחלת שיקום. במקרים אחרים, כאשר ישנו קושי רב בניידות ולוגיסטיקה הפיזיותרפיסט מגיע ישירות לבית המטופלים. ניתן להתחיל את השיקום בבית, אך בכל מקרה כדאי להגיע בהמשך למכון, אשר מכיל ציוד לשלבים היותר מתקדמים של השיקום. לרוב השיקום מתבצע או במכון או בשילוב הבית והמכון. 

להלן מספר עובדות שחשוב לדעת על שיקום פיזיותרפיה פרטי לאחר ניתוח אורטופדי:

 

    • תהליך השיקום עשוי להימשך מספר שבועות או מספר חודשים בהתאם לפרמטרים שונים, כגון סוג הניתוח או פגיעה, פרוטוקול הניתוח, גילכם, הרקע הרפואי שלכם וכמובן, מצב פיזיולוגי ועוד.

    • לרב הטיפולים מתבצעים בתדירות של 1-3 פעמים בשבוע במכון ותמיד כוללים תרגול יומיומי נוסף במכון או בבית בהתאמה ובליווי של פיזיותרפיסט או פיזיותרפיסטית מקצועיים ובהתאם לתוכנית הטיפול שנבנתה בהתאמה אישית מלאה לכם.

    • יש להמשיך לתרגל ולבצע את התרגילים באופן עצמאי לפי הנחיות הפיזיותרפיסט במטרה להשיג שיפור מיטבי בזמן האפשרי הקצר ביותר.

    • דרגת הקושי והעצימות של התרגילים יעלו עם הזמן וזאת בהתאם לשיפור שיחול במצבכם ולקצב ההתקדמות האישי שלכם.

האם ניתן לקבל טיפולי פיזיותרפיה לאחר ניתוח גם במסגרת הביתית?

בהחלט כן. למעשה שיקום פרטי אשר מתבצע בחלקו במסגרת הביתית מסיבות לוגיסטיות, אישיות, משפחתיות או רק עקב נוחות הינו רלוונטי ונפוץ מאוד וניתן להגיע עד אליכם עם כל הציוד הנדרש. ברשת מכוני פיזיומקס ניתן לתאם טיפולים במכונים שלנו בהוד השרון ובראש העין וכן ניתן לתאם גם שיקום בבית.

האם יש החזרים של ביטוחי בריאות פרטים?

רב האנשים המשלמים ביטוחי בריאות פרטים זכאים להחזרים של 70%-90% ולעיתים גם החזר מלא בטיפולי הפיזיותרפיה (מומלץ לבדוק זכאות עם סוכן הביטוח לפי ההסכם שנחתם בין המבוטח לבין חברת המבטחת).

בין אם תבחרו להגיע למכון או לשלב בין שיקום ביתי ושיקום במכון, צוות הפיזיותרפיסטים המקצועי שלנו יספק לכם את השירות הטוב, האמפטי והסבלני ביותר לכל אורך הדרך. נבצע הערכה ראשונית למצב, נספק לכם אבחון מדויק ויסודי ונתאים ונעניק לכם תוכנית טיפול מותאמת אישית. 

אתם מוזמנים לפנות אלינו כאן וניצור עמכם קשר בהקדם או לחילופין לפנות כעת למספר 058-7730673. 

מוזמנים לקרוא גם על טיפול בדורבן 

וגם על פיזיותרפיה לצוואר

מאמרים נוספים
פיזיותרפיה
קרע בגיד הכתף

מהו קרע בגידי המסובבים את מפרק הכתף (השרוול המסובב או ROTATOR CUFF) ומה הן דרכי הטיפול בו? השרוול המסובב, מורכב מקבוצה של ארבעה שרירים והגידים

קרא עוד »
כאבי גב
להפנות גב לכאבי הגב

כאבי גב תחתון הינם אחת הבעיות האורתופדיות השכיחות ביותר. למעשה רוב האוכלוסייה תסבול בזמן כלשהו מהתקף כאבי גב. הכאב יכול לנבוע ממקורות שונים כגון דיסקים,

קרא עוד »
קרלוס שוורץ
קרלוס שוורץ

מנהל מרכז פיזיומקס. פיזיותרפיסט מוסמך BPT מטעם אוניברסיטת תל אביב. מתמחה בפציעות אורתופדיות וספורט, שיקום וסטיבולרי ובעיות שיווי משקל וטיפול בגיל הזהב.

לקביעת תור פרטי ללא המתנה
לקוחות ממליצים
נילי טאו
5/5

מכון לפיזיותרפיה מעולה , צוות נהדר מקצועי מאוד, קשוב לצרכי המטופל תומך ואכפתי . מהמזכירות המקסימות לפיזיותרפיסט מחמוד התותח עד לקרלוס שתמיד הרגשה טובה ומקצועית . מודה להם שעזרו לי והחזירו אותי לתפקוד נורמלי ולחיים לאחר פציעה רצינית. ממליצה בחום .
תודה על הכל 🏆💐

ענת בלומנטל
5/5

הגעתי עם כאבים איומים בגב תחתון לאחר שנתפס
עם אי יכולת לשבת או לשכב ועם כאבים שלא נתנו מנוח אובחנתי וטופלתי אצל קרלוס בסה״כ שני טיפולים הטיפול היה מקצועי נעים ואמפטי וחזרתי לעצמי כמעט לחלוטין
ממליצה בחום על קרלוס ועל פיזיומקס בכלל

שירה הלוי
5/5

אני מטופלת בפיזיומקס (אצל קרלוס) וממליצה בחום!
אני עוסקת בספורט והטיפול שאני מקבלת מקצועי והחברה מאוד שירותית. בכל פעם שהגעתי קיבלתי טיפול מסור ורציני שהביא לשיפור מהיר במצבי.

Call Now Button